A0:  چگونه سلامت باتری را بسنجیم؟
نوشته شده توسط : Mars

ولی اگر هیچ کدام از این علائم وجود نداشت، باید سراغ تست بعدی برویم. فقط به خاطر داشته باشید که باتری ناسالم را هرگز دیگر به درون تلفن باز نگردانید. به جای آن، باتری را درون یک کیسه یا ظرف  پلاستیکی دردار انداخته و در آن را محکم ببندید و درون سطل زباله‌ های بازیافتی بی ‌اندازید.

 امداد موبایل مرکز خرید باتری موبایل

امروزه جنس باتری هایی که در گوشی های موبایل از آن ها استفاده می‌شود، لیتیوم یونی است. باتری های لیتیوم یونی در حال حاضر بهترین نوع از باتری های قابل شارژ هستند..

باتری ‌های لیتیوم هر باری که دشارژ می‌شوند از عمرشان کاسته می‌شود. گرما و سرمای شدید هم می‌تواند از عمر آنها بکاهد. کار دیگری که جان باتری را می‌گیرد، رها کردن آن به صورت خالی آن هم برای مدتی طولانی است. در نتیجه باتری که به خوبی از آن مراقبت نشود، ورم می‌کند و این ورم در طی هفته‌ها و ماه‌ها رخ می‌دهد. به همین دلیل دیدن این تورم دشوار می‌شود، اما یک راه برای تست سلامت باتری وجود دارد، اینکه آنرا روی یک سطح صاف بچرخانید. اگر خوب بچرخد یعنی دچار مشکل شده است.

مشاهده سرعت خالی شدن باتری

همه باتریها که در نمی‌آیند تا بتوان روی آنها تست فیزیکی انجام داد، پس باید راه‌های دیگر هم وجود داشته باشد. برای آنکه بدانید وضعیت باتری شما چطور است، بهتر است به سرعت دشارژ شدنش توجه کنید. بیشتر تلفنها گزینه‌ای برای فعال کردن نمایش میزان شارژ به صورت درصدی دارند، اگر چنین گزینه‌ای را نیافتید، ویجت مربوطه را نصب کنید. اگر باتری شما از 100 تا 0 را در چند ساعت و البته تحت شرایطی که زیاد هم از آن استفاده نکردید، گذراند، عمر این باتری رو به اتمام است.

 

اپلیکیشن های خاصی هم برای دستگاه های هوشمند ارائه شده‌اند که قابلیت نمایش ظرفیت باتری گوشی را خواهند داشت. با نصب این اپلیکیشن ها در دستگاه های هوشمند می‌توانید وضعیت باتری آن را بررسی کنید.

یکی از بهترین اپلیکیشن هایی که در این راستا قادر به استفاده از آن هستید، اپلیکیشن Battery Life Doctor  است. پس از نصب این برنامه، به طور خودکار وضعیت عملکرد باتری دستگاه و ظرفیت اسمی و عملی آن با هم مقایسه می‌شوند و اپلیکیشن مذکور به شما می‌گوید که آیا وضعیت باتری گوشی مناسب است یا خیر! اگر در مقابل وضعیت باتری دستگاه شما «مناسب (Good) » نمایش داده شده، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که افت توان شارژدهی باتری گوشی به اندازه‌ای نبوده که نیاز به تعویض داشته باشد.




:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: برچسب‌ها: Battery,باتری موبایل, خالی شدن باتری ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








cache01last1646503534